ده نكته مهم در طراحي صفحات وب سايت مناسب

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

ده نكته مهم در طراحي صفحات وب سايت مناسب

۵۴ بازديد

براي بالا بردن ارزش يك صفحه وب سايت و اضافه كردن بازديدكنندگان احتياج به هيچ جادو و يا معجزه اي نيست اما مسائلي است كه بايد فرا بگيريد. همه طراحان وب سايت بر روي طراحي سايت با كاربري آسان و ظاهر عامه پسند تاكييد دارند اما اين دو مورد در ظاهر ساده در واقع نتيجه بسياري از راه كارها است كه نتيجه آن موفقيت يك وب سايت است.

 ارزش سايت خود را براي بازديدكنندگان بالا ببريد. براي بالا بردن ارزش يك صفحه وب سايت و اضافه كردن بازديدكنندگان احتياج به هيچ جادو و يا معجزه اي نيست اما مسائلي است كه بايد فرا بگيريد. همه طراحان وب سايت بر روي طراحي وب سايت با كاربري آسان و ظاهر عامه پسند تاكييد دارند اما اين دو مورد در ظاهر ساده در واقع نتيجه بسياري از راه كارها است كه نتيجه آن موفقيت يك وب سايت است.

نكاتي كه در ادامه مطلب عنوان ميشوند به شما كمك ميكنند تا صفحات وب سايت مناسب و كاربرپسندي طراحي كنيد. صفحاتي كه باعث شوند بازديدكنندگان وب سايت شما را به ديگران هم پيشنهاد كنند.

1- بر روي ساخت صفحات با سرعت نمايش سريع تمركز كنيد

نمايش سريع صفحات وب سايت هميشه مهم هستند. مهم نيست كه كاربران با چه سرعتي به اينترنت متصل هستند. هر چه قدر صفحات وب سايت شما اطلاعات بيشتري داشته باشند حتما داراي تصاوير و اطلاعات بيشتري براي دانلود هستند. اما هميشه دقت كنيد كه نمايش سريع صفحات وب سايت احساس خوبي در كاربران ايجاد ميكند. پس اولين و مهمترين نكته ساختصفحات وب سايت با سرعت نمايش بالا است.

2- اطلاعات صفحه خود را خيلي زياد نكنيد اما اطلاعات خيلي هم كم نباشد

نوشتن مطالب براي وب سايت با نوشتن مطالب براي مجلات و يا روزنامه ها بسيار متفاوت است. كاربران اينترنت و بازديدكنندگان وب سايت ها معمولا آدم هاي كم حوصله اي هستند و دوست ندارند در صفحات وب سايت با مطالب خيلي طولاني روبرو شوند. شما هميشه بايد سعي كنيد با كوتاه ترين نوع ممكن بيشترين ميزان اطلاعات را به كاربران سايت نمايش دهيد. در ادامه با روش نگارش صحيح اطلاعات در وب سايت بيشتر آشنا خواهيد شد.


3- ناوبري و استفاده صحيح از لينك ها در صفحات وب سايت

ناوبري و استفاده صحيح از كليدها و منوهاي اصلي در كاربري مناسب سايت بسيار موثر است. شما ميتوانيد با استفاده صحيح از منوها حتي سايت هايي با مطالب زياد و صفحات فراوان را به درستي براي بازديدكنندگان سايت قابل استفاده كنيد.

4- استفاده از تصاوير با سايز كوچك و حجم كم

تصاوير مناسب نقش مهمي در سرعت نمايش سريع صفحات يك وب سايت دارند. اكثر طراحان سعي ميكنند با استفاده از تصاوير زيبا و مناسب زيبايي بيشتري به سايت خود ببخشند اما دقت كنيد كه استفاده بيش از حد از تصاوير دقيقا تاثير معكوس دارد. هميشه سعي كنيد از استفاده تصاوير بزرگ در سايت تا حد امكان پرهيز كنيد.

يادگيري و استفاده مناسب از CSS به شما در طراحي صفحات وب سايت مناسب بسيار كمك ميكند. اگر شما در منوها و يا بخش هاي ثابتي از تمامي صفحات سايت خود استفاده ميكنيد بهتر است با استفاده از CSS كاري كنيد كه اين تصاوير تنها يك بار لود شوند و در حافظه كش باقي بمانند و در صفحات بعدي سايت از روي حافظه كش با سرعت بالاتري خوانده شوند.


5- استفاده از رنگ هاي مناسب در طراحي صفحات وب سايت

دقت كنيد در طراحي صفحات وب سايت نيز مانند هر هنر طراحي ديگري استفاده از رنگبندي مناسب بسيار مهم است. اين مسئله تا اين حد مهم است كه اگر شما براي يك كشور و يا منطقه خاص سايتي را طراحي ميكنيد بهتر است با فرهنگ و سليقه رنگ آن منطقه آشنا شويد و در سايت خود سعي كنيد از آن نوع رنگبندي استفاده كنيد.

6- در نگارش اطلاعات مربوط به صفحات وب سايت بروز عمل كنيد

همانطور كه قبلا اشاره شد وب سايت ها جهاني هستند پس بهتر است اطلاعاتي را در سايت خود ارائه نماييد كه بروز و جهاني باشند. براي اين كه به بازديدكننده سايت نشان دهيد كه سايت شما بروز است بهتر است اخبار و اطلاعات بروز را در قسمتي از وب سايت به كاربران نمايش دهيد.

7- مطالب صفحات وب سايت خود را از نظر املايي و دستور نگارش بررسي كنيد

معمولا بازديدكنندگان سايت تحمل مشاهده غلط هاي املايي را ندارند. شما ممكن است در يك صفحه از وب سايت خود مشكل املايي داشته باشيد اما نبايد انتظار داشته باشيد كه كاربري با شما تماس بگيرد و مشكل املايي را به شما تذكر دهد. باز هم دقت كنيد كه مشكلات املايي از نظر بازديدكنندگان بسيار مهم هستند پس آن را جدي بگيريد.

8- لينك هاي وب سايت خود را هميشه بررسي كنيد كه صحيح عمل كنند

لينك هاي اشتباه و خراب يكي ديگر از امتيازهاي منفي بزرگ براي يك وب سايت بشمار ميرود. چرا بايد يك بازديدكننده به وب سايتي اهميت بدهد كه از نظر او حتي براي صاحبش هم كم اهميت است. براي بررسي و پيدا كردن لينك هاي خراب يك وب سايت اين روزها روش هاي متفاوتي وجود دارد كه به شما در اين راه كمك ميكنند.

9- استفاده از لينك هاي شفاف و صحيح در وب سايت

در انتخاب عناوين لينك وب سايت دقت كنيد. سعي كنيد از واژه ها و عبارات شفاف و درست استفاده كنيد. برخي مواقع كاربران با عبارات نامشخصي در لينك منوهاي يك وب سايت واجه ميشوند و همين مسئله باعث گمراه شدن كاربر و نهايتا خروج او از وب سايت ميشود.


10- اطلاعات تماس را در تمامي صفحات وب سايت در مكاني مناسب نمايش دهيد

بسياري از طراحان وب سايت با نمايش مشخصات تماس در تمامي صفحات وب سايت مشكل دارند اما حقيقت اين است كه هر چه قدر هم طراحي وب سايت شما مناسب باشد اما كاربر به درستي نتواند اطلاعات تماس با شما را در وب سايت پيدا نكند عملا وب سايت در جلب مشتري و برآورده كردن نيازهاي بازديدكنندگان وب سايت ناموفق عمل كرده است.

درج صحيح اطلاعات تماس در سايت هميشه به بازديدكنندگان سايت اين احساس را منتقل ميكند كه ميتوانند به راحتي با مدير و يا مسئولين سايت در تماس باشند. در واقع با انجام صحيح اين كار آنها به شما اعتماد ميكنند. اگر در سايت خود از ايميل و يا شماره تماس تلفني خود صحبتي نكنيد كاربران سايت به شما اطمينان نخواهند كرد. در عين حال پاسخ به ايميل هاي دريافتي در كوتاه ترين زمان ممكن نيز به افزايش حس اطمينان در كاربران و بازديدكنندگان سايت شما كمك فراواني ميكند.



تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد