اشتباهاتي كه فروشگاه هاي اينترنتي نبايد انجام دهند

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

اشتباهاتي كه فروشگاه هاي اينترنتي نبايد انجام دهند

۲۱ بازديد

فروشگاه‌هاي اينترنتي امروز بيشتر از گذشته رواج يافته‌اند و مردم بسياري از خريدهاي خود را از اين فروشگاه‌ها انجام مي‌دهند.
اما براي داشتن فروشگاه اينترنتي براي شروع بايد چه مراحلي را طي كرد؟ چطور مي‌توان اعتماد كاربران را جلب كنيم و مشتري‌هاي دائم داشته باشيم؟ براي شروع بايد بازديدكننده فروشگاه شمارا بشناسد و وارد سايت شود. در گام بعدي بايد بتوانيد اين بازديدكنندگان را به مشتري تبديل كنيد. پس‌ازاين كار، بايد راه‌هاي سوددهي براي هر مشتري را بيابيد؛ و در آخر انگيزه خريد مجدد را براي آن‌ها ايجاد كنيد.

 

به‌غيراز بحث ورود كاربران جديد به فروشگاه اينترنتي، يكي از هدف‌ها و استراتژي‌هاي اصلي در هر كسب‌وكار، بهينه‌سازي ميزان نرخ تبديل است. بهينه‌سازي نرخ تبديل يا CRO يعني افزايش افرادي كه پس از بررسي سايت، از شما خريد مي‌كنند.درواقع بهينه‌سازي نرخ تبديل نوعي هدف‌گذاري براي كسب‌وكار و يكي از مؤلفه‌هاي اصلي است كه هر كسب‌وكار اينترنتي بايد به آن توجه كند.

فروشگاه هاي اينترنتي براي بهينه‌سازي نرخ تبديل بايد با رعايت برخي از نكات در طراحي سايت خود خودداري كنند.
در ادامه به بررسي اين نكات مي‌پردازيم:

۱. نمايش ندادن تعداد اجناس انتخاب‌شده در سبد خريد

مشتريان فروشگاه‌هاي الكترونيكي اين روزها براي دسترسي به فروشگاه‌هاي الكترونيكي از كامپيوتر خانگي، لپ‌تاپ، گوشي هوشمند و يا تبلت استفاده مي‌كنند؛ اما هر بار كه از يك دستگاه جديد وارد سايت مي‌شوند، سايت پيغامي را به آن‌ها نشان مي‌دهد كه آيا بازديدكننده جديد هستيد؟ درصورتي‌كه كاربر مشتري وب‌سايت شما است.

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه كاربران به‌محض ورود به فروشگاه‌هاي الكترونيكي ترجيح مي‌دهند بر روي سبد خريد خود كليك كنند و آيتم‌هاي رزرو شده را مشاهده كنند و يا خريدهاي قبلي خود را ببينند. براي كاربران مهم است كه اطلاعات آن‌ها از هر دستگاهي كه به فروشگاه اينترنتي متصل مي‌شوند، ذخيره‌شده و كاربر در هر بار مراجعه مجبور نباشد كه آيتم‌هاي قبلي را دوباره به سبد خريد خود اضافه كند.

يكي از راه‌حل‌هاي كه مي‌تواند به بهينه‌سازي نرخ تبديل هم كمك كند اين است كه آيتم‌هاي اضافه‌شده به سبد خريد در حساب كاربري ذخيره‌شده و براي كاربر نمايش داده شود. در اين صورت مشتريان شما علاقه و اشتياق بيشتري براي ادامه خريد از خود نشان مي‌دهند.

۲. لينك ندادن به صفحه اختصاصي محصول

نمايش دادن محصولات پرفروش در صفحه اصلي وب‌سايت ايده بسيار خوبي است. البته يك فروشگاه اينترنتي ممكن است روزانه هزاران محصول را به فروش برساند كه بسياري از اين محصول‌ها با استقبال خوبي مواجه شده باشد، نمايش دادن جزئيات تمام اين محصولات در صفحه اصلي وب‌سايت كار سختي است.

بسياري از فروشگاه‌ها مجموعه و دسته‌بندي محصولات را در صفحه اصلي قرار مي‌دهند تا كاربر با كليك بر روي آن لينك وارد زيرمجموعه آن دسته‌بندي شود. اما اين روش ممكن است راه‌حلي ايده آلي براي بهينه‌سازي نرخ تبديل نباشد. كاربر انتظار دارد زماني كه بر روي عكس محصول كليك مي‌كند به‌جاي منتقل شدن به صفحه دسته‌بندي سايت، به صفحه محصول منتقل شود. بر اساس مطالعات انجام‌شده در INFLOW نيمي از سايت‌هاي برتر فروش اينترنتي به صفحه اصلي محصول لينك مستقيم داده‌اند.

۳. فيلتر نكردن بر اساس قيمت

در بسياري از فروشگاه‌هاي الكترونيكي اين قابليت وجود دارد كه كاربر قيمت محصول موردنظر خود را فيلتر كند و به سيستم دستور دهد كالاي موردنظرش را در اين رنج قيمت به او نشان دهد.

اگر فيلتر قيمت به‌صورت مجزا و بدون در نظر گرفتن ساير ويژگي‌ها ارائه شود، ممكن است محصولات نمايش داده‌شده كيفيت خوبي نداشته باشند و درصورتي‌كه مشتري اين محصول را خريداري كند و از آن راضي نباشد، بدون شك براي فروشگاه شما تبعات منفي در پي خواهد داشت. براي حل كردن اين مشكل بهتر است كه قابليت فيلتر كردن مشخصات و ويژگي‌هاي محصول براي كاربر مهيا شود.

پس ازفيلتر كردن مواردي چون برند، رنگ، اندازه و قابليت‌هاي ديگر توسط كاربر و دسترسي به محصول موردنظر، در مرحله بعد بايد بتواند محصولات را بر اساس قيمت اولويت‌بندي كند تا ميان ويژگي‌هاي انتخاب‌شده، گزينه مناسب با بودجه‌اش را انتخاب كند.

۴. استفاده از سبك نادرست براي صفحه‌بندي محصولات

شما براي طراحي صفحه محصولات خود در فروشگاه اينترنتي از چه روشي استفاده مي‌كنيد؟ روش صفحات بي‌پايان (infinite scrolling) مانند فيس‌بوك و توييتر؟ يا صفحه‌بندي و دسته‌بندي محصولات؟ كدام سبك براي صفحه وب‌سايت فروشگاه الكترونيكي مناسب است؟ ابتدا بايد محصولي كه براي فروش در نظر داريد مشخص شود. اگر مخاطب شما به دنبال كالايي خاص است و هدف مشخصي از ورود به سايت دارد، استفاده از صفحات بي‌پايان يا infinite scrolling فقط كاربر را گيج مي‌كند.

از طرفي اگر شما درزمينه پوشاك و مد فعاليت داريد، بايد در نظر داشته باشيد كه مخاطبان شما هميشه به دنبال جديدترين محصولات هستند. براي اين دست از مشتري‌ها وب‌سايت‌هاي تك‌صفحه‌‌اي يا One page گزينه مناسبي است چراكه محصولات جديد در بالاي صفحه قرار مي‌گيرند. البته بايد به اين موضوع اشاره كرد كه استفاده از وب‌سايت‌هاي one page همان‌طور كه ميزان تعامل كاربر را افزايش مي‌دهد از طرفي مي‌تواند باعث خستگي و سردرگمي كاربر شود.
راه‌حل اين مسئله استفاده از گزينه بارگذاري بيشتر يا Load More است. با اضافه كردن اين گزينه شما مطمئن خواهيد شد كه مشتري با ميل و علاقه خود ساير محصولات را مشاهده كرده است، هم‌چنين استفاده از اين دكمه ميزان بهره‌وري سايت را افزايش خواهد داد.

۵. نمايش ندادن نمادهاي اعتماد كسب‌وكار الكترونيكي

فرض كنيد مشتري شما براي اولين بار وارد فروشگاه شما شده است، چگونه بايد به شما اطمينان كند و از اين موضوع مطمئن شود كه از فروشگاه معتبري خريد مي‌كند؟ فروشگاه‌هاي اينترنتي داراي نمادهاي اعتماد هستند كه در هر كشوري از سوي ارگان مربوطه تائيد شده‌اند. با نمايش دادن اين نمادها در قسمت انتهايي سايت خود، حس اعتماد را در كاربر ايجاد كنيد.

۶. نمايش ندادن تعداد محصولات باقي‌مانده

سعي كنيد تعداد اجناس باقي‌مانده را در كنار اطلاعات محصول نمايش دهيد. نمايش دادن اين اطلاعات به دو دليل داراي اهميت است. درصورتي‌كه تعداد بيشتري از يك كالا موردنياز مشتري باشد، نمايش دادن تعداد اجناس باعث مي‌شود تا كاربر از تعداد محصولات موجود در انبار باخبر باشد و در صفحه پرداخت با عدم موجودي كالا مواجه نشود. به‌علاوه اينكه اين اطلاعات نشان مي‌دهد كه ممكن است كالاي موردنظر به‌زودي ناموجود شود و كاربر خريد خود را زودتر انجام دهد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.