نكات زير ميشود در كسب و كار خود حرفه اي تر عمل كنيد: ايجاد بخش سؤالات متداول (FAQ)
صفحه سؤالات متداول ابزاري مناسب براي استفاده بهينه از زمان و راهي براي ارتباط بهتر با مشتريان است كه به شما امكان ميدهد تا دغدغههاي مشتريان را برطرف كرده و ابهاماتشان را بدون اينكه لازم باشد به تكتك آنها پاسخ دهيد رفع نماييد. اين صفحه شامل ويژگيهاي محصول، شرايط پس دادن محصول، روشهاي پرداخت و غيره ميباشد.
همين حالا ببينيد: درونريزي و برونبري در بخش سفارشيسازي وردپرس بارگذاري سريعترپيشنهاد ميكنيم كه قبل از شروع به كار كردن فروشگاه اينترنتي وبسايت آن را با ابزارهاي سنجش سرعت نظير GTmetrix، بررسي نماييد. اگر بارگذاري صفحات بهطور ميانگين بيشتر از ۳ ثانيه زمان ببرد نهتنها ممكن است كه مشتريان خود را از دست دهيد بلكه رتبه سايت خود را نيز در ليست نتايج جستجو از دست ميدهيد. در چند سال اخير همواره بارگذاري سريع يك وبسايت، موردتوجه موتورهاي جستجو بوده است.
بهينهسازي طراحي فروشگاه اينترنتي براي خريد با موبايل يا كامپيوتراگر در طراحي سايت شما واكنش گرا بودن (responsive) رعايت نشود، بسياري از مشتريان بالقوه خود كه براي خريد از موبايل استفاده ميكنند را از دست خواهيد داد. بنابراين توجه داشته باشيد كه سايت شما در تلفنهاي هوشمند و تبلت ها، بهدرستي نمايش داده شود.
بخش نظرات مشتريانبخش نظرات كاربران در سايتهاي فروشگاه اينترنتي داراي اهميت زيادي است زيرا نظرات كاربران در انتخاب و خريد ديگر مشتريان تأثير بسزايي دارد. اين صفحه بايد بهگونهاي طراحي شود كه خريداران بتوانند بهراحتي نقطه نظرات خود را انتقال دهند و نظرات ساير كاربران را نيز مشاهده نمايند. از طرفي نظرات مشتريان ميتواند براي صاحب وبسايت مفيد باشد. اين نكته را در نظر داشته باشيد كه برخي از كاربران فقط زماني كه نظر منفي دارند آن را بيان ميكنند و نظرات مثبت كمتر بازتاب مييابد پس با صبر حوصله آماده شنيدن نظرات باشيد و در صورت نياز پاسخي منطقي و قانعكننده به آنها بدهيد.
همين حالا ببينيد: آموزش نصب قالب وردپرس با بسته آسان نصبي|فيلم پرداخت ساده و آسانمشتريان فروشگاه اينترنتي شما بايد بتوانند بهآساني و در بستري كاملاً ايمن، سفارش خود را ثبت و پرداخت نمايند. اگر ميخواهيد تجربه يك خريد لذتبخش را براي مشتريان خود فراهم آوريد؛ روند پرداخت را تا حد ممكن ساده كنيد. درصورتيكه فرآيند خريد پيچيده باشد مشتريان از خريد خود منصرف خواهند شد و به سراغ يك سايت ديگر خواهند رفت.
آيا دوست داريد فروشگاه شما از ديگر رقيبان متمايز باشد!!؟؟اين موارد را پيشنهاد مي كنيم در نظر داشته باشيد:
-از محصولاتتان عكسهاي جذاب تهيه كنيدبرخلاف خريد حضوري در خريد آنلاين كاربر نميتواند كالاي موردنظرش را از نزديك مشاهده نمايد بنابراين براي اطمينان و انتخاب بهتر مشتريان، از كيفيت كالا عكسهاي واضح، باكيفيت، جذاب و در حالتها و زواياي مختلف در سايت قرار دهيد.
-يك تجربه كاربري (User Experience) عالي فراهم كنيدبه مشتريان خود چيزي بيش از چند تصوير از محصولات فروشگاه اينترنتي ارائه دهيد. بهطور مثال اگر در سايتتان دستگاهي براي فروش قرار دادهايد ويژگيها، مشخصات فني، نقد و بررسي، نظرات كاربران و محصولات مرتبط با آن دستگاه را نيز ذكر نماييد. بهعبارتديگر، همواره اطلاعات كاملي از يك محصول ارائه كنيد تا كاربران بتوانند بهدرستي تصميم بگيرند و يك خريد مطمئن انجام دهند. علاوه بر اين موارد، در چيدمان عناصر وبسايتتان نيز دقت كافي داشته باشيد، دكمه خريد و سبد محصولات را با رنگي متمايز و در مكان مناسب قرار دهيد تا مشتريان بتوانند يك محصول را بهآساني به سبد خريد خود اضافه و تسويه كنند.
همين حالا ببينيد: افزونه درون ريزي و برون بري محصولات در ووكامرس -دسترسي به بخشهاي مختلف را آسان كنيدبراي خريد آنلاين يك قاعده ساده وجود دارد: پيدا كردن محصول مورد نظر، كسب اطلاعات و در نهايت خريد آن. ابتدا كاربر كالاي موردنظر را مييابد و اگر بخواهد اطلاعات بيشتري درباره يك محصول كسب نمايد، بايد بتواند تنها با يك كليك به آن برسد. بنابراين سعي كنيد جستجو و پيدا كردن محصول در سايت سريع و ساده باشد.
-محصولات مرتبط و مشابه را پيشنهاد دهيدهنگاميكه كاربر محصول موردنظر خود را در سايت پيدا ميكند با پيشنهاد دادن محصولات مشابه و فراهم كردن امكان مقايسه كالاها، تصميمگيري را براي كاربر سادهتر كنيد.
منبع: سايت تيك تم