نكات كاربردي طراحي وب سايت فروشگاهي

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

نكات كاربردي طراحي وب سايت فروشگاهي

۲۱ بازديد

امروزه هزاران سايت در جهان وجود دارد كه با هدف فروش محصولاتشان در اين حوزه فعاليت مي كنند . اما آيا همه ي آنها به موفقيت مي رسند؟ چه نكاتي باعث مي شود تا بتوانند از طريق يك سايت بيشترين فروش را داشته باشند؟ چه نكاتي در جذب مشتري از طريق طراحي سايت موثر است ؟ در اين مقاله قصد داريم تا شما را با مهارت ها و نكات كاربردي براي طراحي يك سايت فروشگاهي موفق آشنا كنيم كه به پيشرفت شما در طراحي يك سايت فروشگاهي بسيار كمك مي كند.

توضيحات دقيق و جزئي براي محصولات

مي توانيد براي بيان توضيحات محصول, يك عكس يا يك ويدئو طراحي كنيد , اما تنها طراحي يك عكس و يا آماده كردن يك ويدئو كافي نيست و نبايد از ارائه ي توضيحات كامل چشم پوشي كرد. نوشتن توضيحات دقيق براي يك محصول بسيار ضروري بوده و نوشتن توضيحات چند كلمه اي و كوتاه اصلا كار درستي نيست . براي بيان درست يك محصول بايد توضيحات به قدر كافي طولاني باشد تا تمام اطلاعات لازم و جزئيات محصول  اعم از جنس، سايز، برند و… را شامل شود.

قرار دادن كادر جستجوي محصولات در معرض ديد كاربر

يكي از نكات كاربردي براي طراحي وب سايت فروشگاهي موفق به خصوص در سايت هاي  بزرگ , قرار دادن يك كادر جستجو بسيار ضروري است و كار مشتريان را آسان مي كند. بهتر است كادر جستجو در محلي باشد كه يافتن آن براي كاربران ساده باشد، در غير اين صورت وجود يا عدم وجود آن تفاوتي ايجاد نمي كند. گوشه بالاي سمت راست صفحه براي قرار دادن كادر جستجو محل مناسبي است.

از مگا منو ها و برد كرامب ها براي درسترسي آسان تر كاربران استفاده كنيد

اگر محصولات متعددي براي فروش داريد , آن ها را دسته بندي كنيد تا دسترسي مشتريان به محصول مورد نظرشان  آسان تر گردد و سايت شما سايتي كاربر پسند باشد. . در غير اين صورت سايت شما موجب سردرگمي مشترين مي شود. بهتر است در وب سايت خود يك منوي اصلي كه شامل زير گروه هاي كلي محصولات مي شود (مثل لوازم الكترونيكي، مبلمان و سرويس چوب، لوازم آرايشي و …) ايجاد نماييد و سپس براي هر يك از گروه هاي اصلي منوي اصلي يك مگا منو ايجاد نماييد كه كاربر بتواند در هر صفحه از وب سايت به راحتي محصول مورد نظر خود را از منوي اصلي انتخاب كرده و به صفحه آن محصول هدايت گردد.

براي هر محصول , عكس هاي متعدد با زواياي مختلف تهيه كنيد

بيشتر محصولات مانند كفش و مانتو و لپ تاپ  و … زواياي مختلفي دارند كه با يك ديگر تفاوت دارند. ديدن تصاويري از يك محصول در زواياي مختلف موجب مي شود كه كاربر محصول را به راحتي مورد بررسي قرار داده و خريد را با اطمينان بيشتري انجام دهد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.