بررسي روش هاي مختلف سئو سايت

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

بررسي روش هاي مختلف سئو سايت

۲۲ بازديد

قطعا اگر بخواهيم كاري را انجام دهيم، بهترين حالت اينه كه در مورد اون موضوع آشنايي داشته باشيم. يعني اگر شما الان ميخواهيد سايت خودتان را سئو كنيد و يا بدهيد به يك سئوكار حرفه اي كه براي شما سئو كند، ابتدا بايد به صورت واضح و روشن سئو سايت را بشناسيد و بدانيد كه سئو سايت چيست؟ براي همين ما تصميم گرفتيم به تمام روش هاي ممكن سئو را براي شما تعريف كنيم:

۱. سئو چيست؟

۲. انوع سئو

۳. چگونه سايت را سئو كنيم؟

۴. قيمت سئو

۵. هزينه يا سرمايه گذاري؟

سئو چيست؟

۱. SEO چيست؟

الف. SEO مخفف چيست؟

كلمه SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization بوده، كه معناي تحت اللفظي آن بهينه سازي موتورهاي جستجو مي باشد.

 

ب. تعريف سئو به سبك ايراني

كلمه سئو در دايره لغات ايران ثبت نشده و در اصل آن را بايد به صورت اس اي او بخوانيم، ولي اگر بخواهيم به سبك ايراني آن را تعريف كنيم، اين كلمه مخفف را مي توانيم به صورت بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو تعريف نماييم.

 

ج. معني سئو به صورت خاص

سئو روندي است كه به كمك يك سري از اصول و تكنيك ها، در جهت بهبود ديده شدن سايت در بين نتايج جستجو در موتورهاي جستجو نظير گوگل، كمك مي نمايد.

 

د. معرفي سئو به صورت عام

اگر بخواهيم ساده ترين تعريف ممكن را براي سئو ارائه كنيم، بهتر است از مثال زير استفاده كنيم:

تصور كنيد كه امروز يك روز عادي و آفتابيست و شما به عنوان يك كاربر اينترنت در حال جستجو براي موضوع مورد نظر خودتان هستيد. زماني كه شما وارد صفحه اول گوگل مي شويد و عبارت مورد نظر را جستجوي مي كنيد، يك صفحه براي شما باز مي شود كه صفحاتي را كه با موضوع مورد نظر شما رابطه دارد را به شما نشان مي دهد.

 

اگر تا همين لحظه متوجه اهميت سئو سايت شده ايد، همين حالا با ما براي بهينه سازي وب سايتتان تماس بگيريد. 

قطعا هم شما و هر كاربر ديگري در ۹۰ درصد اوقات، صفحه مورد نظر خود را در همان صفحه اول مي يابيد و ديگر وارد صفحات بعدي نمي شويد. سئو همان نقشه گنجيست كه به صاحبان مشاغل و مديران سايت ها كمك مي نمايد كه سايتشان در بين همين ۱۰ گزينه صفحه اول و آن هم در بالاترين مكان قرار گيرد. سئو به شما كمك مي كند كه سايت شما در رتبه اول گوگل قرار گيرد!

 

سئو چيست؟

 

هـ. معرفي سئو به صورت ويدئويي

سايت سئو براي شما يك ويدئو موشن گرافيك آماده كرده كه در ۳۰ ثانيه به ساده ترين شكل بتوانيم مبحث بهينه سازي وب سايت را براي شما تعريف نماييم:

 

۲. انواع سئو

سئو را به صورت كلي مي توان به دو نوع تقسيم نمود:

سئو چيست؟

۱. از نوع نحوه فعاليت سئو كار:

الف) سئو كلاه سفيد

اين نوع از بهينه سازي شامل اقدامات اصولي و مورد تاييد موتورهاي جستجو نظير گوگل مي باشد گه سايت را هم براي كاربر و هم براي روبوت هاي جستجوگر بهينه مي نمايند و به صورت دائمي و پايدار باعث افزايش رتبه سايت مي شود.

ب) سئو كلاه سياه

اين نوع از بهينه سازي مختص روبوت ها صورت مي پذيرد و به نوعي كاربر اصلا در آن مورد توجه نيست و به روش هاي غير اصولي و كاملا موقت مي تواند افزايش رتبه سايت را به همراه داشته باشد.

 

سئو چيست؟

۲. از نوع فعاليت هاي روي سايت:

الف) سئو داخلي

فعاليت هايي كه بصورت مستقيم در خود سايت بر روي كدها، افزونه ها، محتوا و … صورت مي پذيرد در اين دسته قرار دارند.

ب) سئو خارجي

فعاليت هايي كه در خارج از سايت و بيشتر براي افزايش اعتبار سايت مثل لينك سازي هاي طبيعي، شبكه هاي اجتماعي و … در اين دسته قرار دارند.

 

سئو چيست؟

۳. چگونه سايت را سئو كنيم؟

شما براي بهينه سازي وب سايت خودتان به دو گونه مي توانيد اقدام كنيد:

الف) سپردن كار به يك سئوكار حرفه اي

در اين مرحله مهمترين كار انتخاب يك سئو كار قابل مي باشد. لطفا به اين نكته توجه داشته باشيد كه اين مسئله بسيار حياتي و مهم مي باشد. چون اگر شما نتوانيد يك نفر متخصص و حرفه اي را بيابيد، مهمتر از هزينه اي كه به هدر رفته، زمان شما از دست رفته است!

(انشالا به زودي سعي ميكنيم در يك مقاله به صورت كامل در مورد سئوكار حرفه اي هم توضيحاتي را بدهيم)

 

ب) انجام سئو توسط خودتان

اگر خودتان مي خواهيد وب سايتتان را بهينه سازي كنيد، همين جا بهترين نقطه شروع براي شماست. سايت سئو به سبك ايراني در قسمت آموزش سئو تمام آموزش هاي لازم را در اختيار شما قرار داده است و شما با مطالعه دقيق مقالات و كتاب هاي سئو و استفاده از نرم افزار هاي سئو و افزونه هاي سئو معرفي شده مي توانيد وب سايت خود را بهينه سازي نماييد.

 

 

۴. قيمت و تعرفه سئو

شما سئو را به دو صورت مي توانيد برنامه ريزي كنيد:

الف) سئو رايگان

در اين قسمت يا بايد خودتان دست به بهينه سازي سايت بزنيد و يا از قسمت سئو رايگان همين سايت اقدام كنيد و براي سئو خارجي هم از گزينه هاي رايگان لينك سازي و شبكه هاي اجتماعي و … استفاده بشه.

ب) سئو پولي

اين هم حالت كه فكر ميكنم نيازي به توضيح خاصي نداشته باشه. شما فعاليت هاي سئو سايت را به صورت كامل و يا مرحله اي به يك شركت سئومحول مي كنيد. البته در كل بايد در نظر داشت كه سئو با توجه به رقابت هاي شديدي كه در اين عرصه وجود داره نياز به سرمايه گذاري مناسب داره ولي امكان اينكه بتوان به صورت ثابت براي سئو چه داخلي و چه خارجي، قيمت يا تعرفه ثابتي را مشخص نمود وجود ندارد و قيمت سئو به صورت كاملا وابسته به سايت و كارهاي مورد نظر كارفرماي مي باشد.

 

سئو چيست؟

۵. هزينه يا سرمايه گذاري؟

بايد به اطلاع وبمستران گرامي برسانيم كه در كل دنيا كلمه صحيح براي مبالغ پرداخت شده توسط كارفرما مرتبط با سئو، سرمايه گذاري مي باشد! چرا كه اگر اصولي باشد، بعد از يك دوره، بازگشت سرمايه و سودآوري بهمراه خواهد داشت ولي كلمه هزينه براي جايي استفاده مي شود كه شما استفاده بلند مدت از آن پرداخت نخواهيد برد. در صورتيكه يك سئو حرفه اي و ممتد ميتونه تا ساليان سال براي شما سودآوري داشته باشه.

منبع: سايت 3eo

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.