طراحي سايت استارت آپ حرفه اي چيست

طراحي سايت، سئو، طراحي فروشگاه اينترنتي

طراحي سايت استارت آپ حرفه اي چيست

۳۱ بازديد

براي استارت آپ ها كه كارآفرين هاي مدرن هستند، اين يك نياز ضروري است كه با فناوري در ارتباط كامل باشند. استارت آپ ها جزء آن دسته از مشاغل هستند كه براي جذب مشتري و معرفي خود، نياز به طراحي وب سايت دارند كه هر چه طراحي اين وب سايت، خلاقانه تر باشد، مطمئنا تأثير بيشتري در جذب مشتري خواهد داشت. همه اين ها ايجاب مي كند كه يك سوال در ذهن استارت آپ ها به وجود آيد كه چگونه يك سايت استارت آپ حرفه اي، طراحي كنند؟

در اين مقاله اطلاعاتي را در همين رابطه در اختيار شما قرار خواهيم داد.

مشخصات يك سايت استارت آپ حرفه اي

چند مورد از مشخصات يك وب سايت استارت آپ حرفه اي به قرار زير است :

  • در سايت هاي استارت آپ حرفه اي، خدمات كسب و كار به طور كامل معرفي شده اند.
  • سايت هاي استارت آپ، از گرافيك قوي براي جلب مشتريان خود بهره مي برند.
  • امكان بارگذاري ويدئو و عكس با كيفيت، در اين سايت ها وجود دارد.

استارت آپ 

چند نكته در طراحي يك سايت استارت آپ حرفه اي

براي اين كه شما يك سايت استارت آپ حرفه اي را طراحي كنيد كه به نحو احسن بتوانيد خدمات خود را براي مشتريان معرفي كرده و مشتري بيشتري جذب كنيد، نكاتي را در طراحي بايد رعايت كنيد كه عبارتند از :

1 - ساده سازي : يك قانون در طراحي سايت استارت آپ هست به نام " هر چه كمتر، بهتر" . به اين معني كه در طراحي سايت استارت آپ، بايد المان هاي غير ضروري را حذف كرد و يك محيط كاربري بسيار ساده را براي مشتري طراحي كرد.

2 - سلسله مراتب بصري : در سايت هاي استارت آپ، تيتر هاي اصلي بايد به گونه اي باشد كه كاملا از تيتر هاي فرعي متمايز و قابل تشخيص باشند. از طريق بزرگ تر كردن و تفاوت رنگ دادن آن ها اين كار ميسر خواهد شد. در انتخاب رنگ ها دقت كنيد كه از رنگ هايي استفاده نماييد كه تيتر ها را برجسته كند و براي كاربران قابل تشخيص باشد.

در استفاده از رنگ ها، زياده روي نكنيد و تعداد رنگ هاي استفاده شده در سايت را به حداقل ممكن برسانيد. به برندهايي مانند كوكاكولا، استارباكز، فيسبوك و توييتر دقت كنيد تمامي اين برندها به راحتي و با يك رنگ اصلي قابل تشخيص هستند.

3 - روند كار : روند كار براي كاربران در سايت هاي استارت آپ، بايد ساده باشد. كليك ها را كم كنيد و كادر ها و گزينه هايي كه كاربران براي ثبت نام بايد تكميل كنند را نيز كاهش دهيد.

4 - كنتراست : متن هاي اصلي بايد از پس زمينه ها يا ساير موارد، تيره تر باشد. طراحي بايد به گونه اي باشد كه فضاي داخل سايت، زياد شلوغ به نظر نرسد و حتي فاصله ي بين خطوط هم، بايد بين 1.5 تا 1.75 تنظيم شود.

5 - تصاوير : براي جلب بيشتر مخاطبان، استفاده از عكس، بسيار ارزشمند تر از متن است. البته در انتخاب نوع تصاوير، بايد مخاطبان سايت را به خوبي بشناسيد و متناسب با سليقه ي آن ها، تصاويري را در سايت قرار دهيد. براي اين كار بايد گروه سني، جنس، شغل و ... مخاطبان سايت را به خوبي بشناسيد.

6 - در مطالبي كه در سايت گذاشته مي شود، برخي معتقدند كه از كلمات عاميانه براي جلب بيشتر مشتريان استفاده كنند. در صورتي كه، استفاده از اصطلاحات عاميانه در متن هاي اصلي، در اكثر اوقات موجب مي شود كاربران در فهم پيام دچار اشتباه شوند. پس در متون اصلي از مطالب سايت، هرگز از اصطلاحات عاميانه استفاده نكنيد.

7 - براي تشويق كاربران جهت كليك كردن روي يك باتن، پيشنهاد يك هديه ويژه را بدهيد. البته قبل از آن بايد براي نوشتن باتن، از حروف بزرگ و تيره استفاده كنيد.

8 - به كاربران نهايي ( مخاطبان هدف ) فكر كنيد. براي اين  كار شما بايد كاربران هدف و نهايي خود را  كاملا بشناسيد و براي اين شناخت زمان بگذاريد. شما سايتي كه طراحي مي كنيد، براي مشتريان نهايي است نه براي خودتان. چرا كه اين مشتريان و مخاطبان هدف شما هستند كه قرار است با سايت شما در ارتباط باشند و كار كنند. پس بايد در طراحي سايت استارت آپ حرفه اي، تمام ذهن خود را روي مخاطبان هدف متمركز كنيد. براي موفق شدن در آينده، اين نكته بسيار ضروري است.

9 - در طراحي سايت استارت آپ حرفه اي بايد به اين نكته دقت داشته باشيد كه مشتريان شما بيشتر به دنبال مزايا هستند تا ويژگي ها. همان طور كه از جمله ي بي نظير  Simon  Sinek TED " چطور رهبران بزرگ انجام عملي را به مردم القا مي كنند " اين مطلب كاملا برداشت مي شود، شما بايد كاري كنيد كه مردم بدانند چرا يك كاري انجام مي دهيد نه اين كه چه كاري را انجام مي دهيد. به عبارت ديگر شما بايد در طراحي سايت استارت آپ حرفه اي خود، اين گونه به مردم نشان دهيد كه خدمات شما مزاياي فراواني را براي مشتريان به دنبال خواهد داشت نه اين كه از ويژگي هاي كار خود و نحوه كار خود بگوييد. آن ها هرگز به ويژگي ها اهميت نمي دهند و به دنبال مزايا هستند.

10 - در آخرين نكته يك جمله مشهور از زبان Maya Angelou را بيان مي كنيم :

" من آموخته ام كه مردم آنچه شما مي گوييد را فراموش مي كنند، آنها آنچه شما انجام مي دهيد را نيز فراموش مي كنند اما آنها هرگز احساسي كه داشته اند را فراموش نمي كنند " .

براي اين يك سايت استارت آپ حرفه اي داشته باشيد، بايد در طراحي سايت به مشتريان احساس ببخشيد. احساس رضايت و خشنودي است كه موجب مي شود مشتري جلب و جذب شود. كه اين احساس زماني منتقل خواهد شد كه شناخت دقيق از مخاطبان داشته باشيد و همان چيزي را كه آن ها مي خواهند، بيان كنيد و ارائه بدهيد.

 سايت استارت آپ 

موارد ضروري در طراحي سايت استارت آپ

 

در اين قسمت به طور مختصر آن چه كه يك سايت استارت آپ حرفه اي بايد داشته باشد را بيان مي كنيم :

1 - همان طور كه اشاره شد، بايد استفاده از سايت استارت آپ و بهره مندي از خدمات، ساده و آسان باشد.

2 - در سايت هاي استارت آپ حرفه اي، امكان نظر سنجي از كاربران بايد وجود داشته باشد و نظرات آن ها بررسي شود.

3 - پيشتيباني لازم و كامل از خدمات به مشتريان ارائه داده شود.

نتيجه گيري

استارت آپ ها هم مثل تمام مشاغل، اگر بخواهند كه موفق شوند، بايد پشتكار داشته باشند و با علوم مختلف طراحي سايت حرفه اي استارت آپ، آشنا باشند. كه اين نياز دارد به اين كه شما به علم و فناوري روز دنيا در رابطه با طراحي سايت هاي استارت آپ، شناخت داشته باشيد و به روز باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.